sobota, 7 maja 2011

In vino veritas i siarka i kwas

Ten mą rękę dostanie, kto
granat połknie i na ognisku
stanie

(Potem)

Wpada do mnie Piguła, spogląda przekrwionym od spawarki okiem i pyta: Chcesz Grzyby? Popatrzyłem na niego przez chwilę nieruchomym wzrokiem, zastanawiając się: idiota to czy prowokator? W końcu jednak postanowiłem dookreślić sytuację i pytam? Jakie? A ten wyciąga słoik podgrzybka w occie.
Wpadłem też na piwniczną inaugurację, reaktywowanego po latach AA – Klubu Alkoholika (Pierwsze A jest dla zmyłki ). Jednak impreza po wstępnej fazie stęsknionych uścisków i serdecznych obłapień przerywanych gromkimi okrzykami szybko wkroczyła w fazę, w której przydały się łatwo zmywalne podłogi. Upchnąłem więc po kieszeniach flaszki z winem agrestowo – porzeczkowym i wycofałem się na z góry upatrzone pozycje, by z Boro, Dżesiką i Parokrotnym w spokoju kontemplować ich zawartość na plaży, gdzie niebo jest wysoko a horyzont daleko. A wszelkie ślady pokryje czas.
I cóż jeszcze. Idziemy dziś ze Szponiastą do Dworku Sierakowskich na film o Januszu Chriście. Pamiętam jak kiedyś robiłem z nim wywiad, był już wtedy staruszkiem i raczej niczego już nie rysował. Mimo to pokazałem mu pomysły do komiksu o mnie i Marzanie, kto nas widział ten wie, że do Kajka i Kokosza wiele nam nie brakowało. Podobno WhiteTown zamierza postawić koło Grodziska Osadę Kajka i Kokosza, coś w rodzaju francuskiego Parku Asteriksa, tylko lepszego bo pozbawionego podejrzanych dopalaczy, co to ponoć zwiększają siłę. Czysta siła słowiańszczyzny, jeszcze sprzed watykańskiej okupacji.
Potem będziemy wędrować w świetle przybierającego księżyca lasem, pełnym starych bunkrów i zmurszałych szkieletów. Może trafi się jakiś wilkołak i na weekend będzie pieczeń... No dobra, potem by się pewnie okazało, że znowu zniknęła jakaś wracająca z dyskoteki blondynka. Po poprzedniej wciąż jeszcze brzęczą mi tipsy w żołądku.

Niemcy opracowywują swoją
wersję Gadu – Gadu, będzie się
nazywać Sprechen – Sprechen
w skrócie...

(Skądś)



































*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz