niedziela, 20 stycznia 2008

Podniosłem na chwilę długopis, gdy zadrżała ziemia


-Kochanie, zaraz znajdę jakieś
 obiecujące skupisko łaskotek
 i zagram na tobie jak na harfie
-Pfrrryyyy, pfrrrryyyy...
-Co to miało być?
-Tak nie robią harpie?

(My)

Ojca Awarii pochowaliśmy na małym poniemieckim cmentarzyku, który wraz z upływem lat zarósł polakami. Leży gdzieś wciśnięty między Park Oliwski, gmach telewizji a górną Olivę. Trumnę niesiono na tle rzędów wielkich anten satelitarnych, jakby cmentarz miał bezpośrednie łącze z dowództwem. Czas dobry na pogrzeb, szaro i mokro, cmentarne drzewa ludojady chylą lubieżnie gołe gałęzie, pod płytkim niebem pożądliwie drżą na wietrze. A my w tym naszym, sięgającym gwiazd gwarze i ruchu tak szybko nieważniejemy, ucinani cieniem wędrującym po wieku. Nasz głos gasi pierwsza łopata żwiru. Powszedniejemy, zmieniamy się w element pamięci. Wiosną tylko opowiadają o nas wiatrom roztańczone gałęzie.
Pożegnałem Krzyśków przy samochodzie. Krzychu doprowadził kobietę do wozu, otworzył bagażnik, a ja dałem nogę, żeby nie wiedzieć co będzie dalej. Wracałem piętnastką z Danem zwanym Przedświtem, który na pogrzeb przybył z najgłębszych otchłani kaca. I nie mając pewności co do miejsca, godziny czy nawet dnia pogrzebu odnalazł nas pośród grobów kierując się dźwiękiem trąbki.
W nocy zerwał się wiatr i Brzeźno zajęczało jak stary wrak rzucony przez sztormy na mieliznę. Ja ostatnio wyczerpałem zasób łatwej rozrywki na ten miesiąc i teraz czytam jak Grass obiera cebulę. Jak na Grassa czyta się podejrzanie łatwo.
Niedzielny poranek, nowy dzień. Zaraz wstanę, odprawię długą i skomplikowaną mantrę wyłączania mojej „kosiarki wśród komputerów” i udam się Pod Pomnik w niekończącym się rytuale nieistniejących spotkań gratkowych. Postoję 10 minut by mieć pewność, że nikt nie przyjdzie i ruszę dalej by utopić ze Szponiastą czas w herbacie.

-Na naszym ślubie nie będzie
 tych głupich zabaw.
-Dobrze
-Weźmiemy zespół heavy-
 metalowy
-Niedobrze

(My)

*
PS: Jeśli chcesz zagłosować na mój blog, to prześlij SMS na numer 71222 w treści SMS wpisując A01682.

*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz