czwartek, 9 września 2004

Brunatna Rapsodia


Długo zastanawiałem się czy dać tą notkę. Radziłem się przyjaciół, wyszło na to, że skoro już założyłem bloga i miał być on w miarę szczery to nie powinienem fałszować swojego obrazu w tak ważnej sprawie i napisać to co myślę bez względu na konsekwencje. Wiele osób uzna mnie za skrzywionego, głupiego czy nawet niemoralnego, ale ja po prostu nie potrafię żałować tych dzieciaków z Osetii. Dla mnie nie jest to rzeź czy tragedia, dla mnie to akt sprawiedliwości. Jak mam ich opłakiwać gdy nikt nie opłakuje dzieci czeczeńskich. Tych 250 000 wymordowanych mężczyzn, kobiet i dzieci. Jak mam postawić w oknie świeczkę dla dzieciaków, których ojcowie unicestwili połowę, powtarzam połowę całego narodu czeczeńskiego. To tak, jakby ktoś wlazł do nas i wyrżnął 20 milionów ludzi. Dla mnie sytuacja jest jasna. Przez 200 lat Polacy byli Czeczenami Europy. Byliśmy równie bezwzględni i zdesperowani. To czasy były inne. Nie potrafię potępić ludzi, którym pomordowano rodziny, zgwałcono żony i córki i spalono domy. Oni nie mają już niczego oprócz zemsty. Rosja to imperium, nic nie zmieni podejścia Rosjan do reszty świata. Rosjanie stoją w miejscu gdy nie mają siły iść dalej, gdy tylko poczują się pewnie - atakują. Nie minie 50 lat jak znowu zastukają nam do drzwi. Ostatnio Lenn i Marzan kupowali obrączki, wrednie zażartowałem, że powinny być ładne, bo będą służyły jeszcze Rosjanom, którzy ściągną je z ich martwych dłoni. Ale to nie było śmieszne już w chwili wypowiedzenia. Rosja to rak, można go wycinać, ale zawsze wraca, jest złośliwy i ma przerzuty.
Wierzę w równowagę, wierzę że wszystko ma sens. Jeżeli Rosjanie pojmą nauczkę to dzięki śmierci tych dzieci nikt więcej nie zginie. Ale dla mnie to mrzonka, Rosja nie potrafi się cofać , będzie dalej szła w bagno. Wojna się skończy z śmiercią ostatniego Czeczeńca a czym bliżej końca będzie tym więcej ofiar będzie pochłaniać. A potem kto? Gruzja? Ukraina? My?
Nie mogę się doczekać chwili, gdy w ręce Czeczeńców dostanie się broń nuklearna.

Kobieta jest jak Czeczenia
Romans już upadł
Ale spróbuj się z niego wycofać...
Będziesz zakładnikiem
Swojej przeszłości.
Ona da ci Dagestan
Bądź mądrzejszy
Nie rób rajdu na Budinnowsk
Gdy ona się zechce wycofać
Jeśli kocha wróci
Jeśli nie, jesteś wolny.

Marzan 2000

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz