sobota, 11 grudnia 2004

Wyścigi tramwajów


nie jesteś myślą ani ciałem
jesteś wcieloną wolnością, jesteś światłem
(Attanasio)

Ponad 240 przejrzanych w czwartek blogów, 49 skomentowanych. Mój mózg pędzi z wyciem przez otchłań, wznosząc kurz na zakrętach. Zawsze wydawałem się sobie w miarę zwyczajny, tymczasem nikt nie pisze tak jak ja.W którymś perłowym meandrze najprawdziwsza kobieta pisze: niektóre wieczory są jak reklamy markowej kawy. Inna: ...Matka Boska vs Godzilla, oddano łącznie 111 głosów, z których jasno wynika , że Polacy nie lubią samotnych matek...Pluję sobie w brodę , że nie zanotowałem sobie nazw tych blogów. Będę ich szukał w czasie kolejnej wyprawy w górę cyfrowego Nilu. Naprawdę dobre rzeczy są dobre cały czas , a więc dr Livingstone jak sądzę?...
Siedzę nad strzępkiem papieru, słuchając „Dziewczyny bez zęba na przedzie” Kultu. Trzymam w ręku gorący długopis, para unosi się z rozgrzanej do czerwoności głowicy, na papier pada skwiercząca kropla tuszu. Czasem zastanawiam się , czy to ja piszę , czy to coś pisze mną. Długopis jest moją bronią pierwszego uderzenia w wojnie z czasem, ale niepokoi mnie możliwość, że broń w którą mnie wyposażono przewyższa mnie inteligencją.
Jeżeli istnieje Bóg, boski plan, jeżeli jest przeznaczenie, to wszystko istnieje potencjalnie. Wszystko zostało już zapisane. Bóg zna wszystkie wiersze , te które były i te które będą. Przyznaję że to deprymujące.
Podobno nie istnieje przeszłość, nie jest rzeczywista. To tylko zapis pamięci zdarzeń i chwil, które każdy z nas zapamiętał inaczej i inaczej zrozumiał. Nie istnieje też przyszłość, to abstrakcja , która może się zmienić w wszystko. Podobno istnieje tylko teraźniejszość. Wszystko co może się nam przydarzyć , dzieje się teraz.
Smęcę , wiem, ale to ta noc, ta muzyka. Lecę w górę odrzucając wypalone człony, robi się coraz mniej błękitnie, za to czerń roi się od gwiazd. Podobno to tylko nasze oczy. Podobno nie ma czerni. Gdybyśmy widzieli wystarczająco dobrze całe niebo płonęłoby światłem miliardów słońc.
Podobno, podobno...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz